Куды крочыць рэкламіст?

1
Стартаваў ужо шосты Фестываль беларускамоўнай рэкламы і камунікацыі AD.NAK! — адна з вельмі важных, і ўжо традыцыйных падзеяў у беларускай культурніцкай  і рэкламнай сферах. Сёлета канцэпцыя фэсту — “Годны шлях рэкламіста”. Што гэта мусіць значыць і якімі цікавосткамі будзе адметны сёлетні AD.NAK!, распавялі на прэс-канферэнцыі 16 красавіка ягоныя арганізатары.

 

“Сёння хочацца працытаваць айца Аляксандра Надсана: “Мы не горшыя і не лепшыя за іншыя народы — у нас свая місія”, — кажа кардынатар культурніцкай кампаніі “Будзьма беларусамі!Ніна Шыдлоўская. — Гэтак жа і наш Фестываль — не лепшы і не горшы за іншыя фестывалі і прэміі. Ён мае сваю ўласную місію, якая застаецца нязменнай ужо шэсць гадоў: ператварыць кропкавыя рэкламныя і камунікацыйныя “выскачкі” на тэрыторыю беларускасці ў нармальную штодзённую практыку. Мы спадзяемся, што з часам мова стане нашай паўсядзённасцю, а канцэпцыя  асобнага беларускамоўнага фэсту адпадзе як непатрэбная, і мы будзем адзначаць  людзей не за якасныя работы на мове, а проста за якасную рэкламу. Чаму нас цікавіць рэклама? Яна штохвілінна ўплывае на нашую свядомасць, хочам мы таго ці не. І вельмі ўзрушвае тое, што паводле сацыялагічных даследаванняў адсотак людзей, якія жадаюць бачыць менавіта беларускамоўную рэкламу, расце — ад 37 адсоткаў у 2009 годзе да амаль 60 у 2014-м.

 

Сёлетняя канцэпцыя — “Годны шлях рэкламіста”: мы хочам паказаць, што за якаснымі працамі на беларускай мове стаяць канкрэтныя людзі. Яны ствараюць беларускую рэкламу, замаўляюць яе, так ці інакш спрычыняюцца да яе”.

Tarantino


 Як і летась, генеральным партнёрам фэсту стала кампанія velcom, якая вось ужо не першы год стварае беларускамоўны кантэнт.


“Усе нашыя іміджавыя праекты ствараюцца па-беларуску, — расказвае кіраўнік упраўлення маркетынгу кампаніі velcom Юлія Дайнека. — Такія праекты ствараюцца прыблізна два разы на год, і выкарыстанне мовы дае плён — рэдка можна ўбачыць, як людзі глядзяць і рэпосцяць ролікі камерцыйных кампаній, а нашыя ролікі, зробленыя па-беларуску, рэпосцілі. Год таму мы стварылі мабільнае дастасаванне для перакладаў на мову — цяпер ім карыстаецца больш за 30 тысяч чалавек. Літаральна сёння наша кампанія абвясціла новую стратэгію: нацыянальная самаідэнтычнасць будзе нашай ключавой тэмай”.

 

Сёлета Фестываль AD.NAK! уручыць узнагароды ў некалькіх новых паднамінацыях: прадуктовы дызайн, інтэрактыўныя дастасаванні і г.д. Са спісам намінацый і конкурсаў ужо можна азнаёміцца на сайце adnak.by.

 

“Мы штогод сочым за актуальнымі тэндэнцыямі і сусветнымі трэндамі рэкламнай і камунікацыйнай галіны (узорам для фэсту застаюцца “Канскія львы”), — кажа Сяргей Скараход, кіраўнік праекта Marketing.by, пастаяннага партнёра кампаніі “Будзьма!” у правядзенні фэсту. — Улічваючы іх, мы дапаўняем і абнаўляем намінацыі і конкурсы. Новы сайт Фестывалю сёлета дазваляе канкурсантам максімальна зручна аформіць і падаць работу. Асноўны акцэнт пры падачы работ на сайце зроблены на якасць іх афармлення. Спадзяемся, што сёлетняе новаўвядзенне дазволіць удзельнікам карэктна данесці ідэі сваіх праектаў, а сябрам журы — аб''ектыўна ацаніць працы канкурсантаў. Падчас традыцыйнай адукацыйнай праграмы мы вырашылі выйсці за межы рэкламнай галіны. У гэтым годзе акрамя рэкламістаў спікерамі на адукацыйнай праграме будуць беларускі пісьменнік Віктар Марціновіч, французскі фатограф Жан-Поль Бабано, вядомы рэкламіст Паўліс Сэнюта, наш зямляк Ілля Андрэеў, які цяпер актыўна займаецца рэбрэндынгам “Белавіі”. Разам з удзельнікамі яны паразважаюць пра свет вакол нас, у якім мы ўсе разам мусім ствараць і ісці сваім годным шляхам”. 

Tarantino1
Сёлета да фестывалю ў якасці партнёраў далучыліся таксама ААТ “Піўзавод Аліварыя” і група кампаній АЗС “А-100”.

 

“Аліварыя” — найстарэйшы беларускі бровар, нам больш за 150 гадоў, таму казаць пра беларускі складнік натуральна, — кажа Ала Мачалава, менеджар па карпаратыўных камунікацыях ААТ “Піўзавод Аліварыя”. — Мы вырашылі, што ўсе камунікацыі кампаніі будуць адбывацца па-беларуску, што ўхвалілі нашыя партнёры з Carlsberg Group. Новыя гатункі піва цяпер цалкам афармляюцца па-беларуску (на гэтым, дарэчы, настойвалі ў тым ліку спажыўцы). І беларуская мова добра спрыяе продажам. Але важна звярнуць увагу, што не ўсё дыктуецца і робіцца толькі дзеля камерцыйнай выгады, ёсць і іншая матывацыя”.

 

Што да сеткі АЗС “А-100”, то гэтая кампанія сёлета зрабіла ледзь не ўзорна-паказальны прарыў у папулярызацыі мовы.

 

“Мы прыватны бізнес з больш як дваццацігадовай гісторыяй, — расказвае Ніна Ніканорава, кіраўнік упраўлення маркетынгу групы кампаній “А-100 АЗС”. — Пераход на беларускую мову ў камунікацыях з 1 студзеня — гэта толькі пачатак, да канца года ўсё аздабленне нашых АЗС стане беларускамоўным. З пераходам на беларускую мову да нас далучылася яшчэ модная, сучасная моладзевая аўдыторыя”.

 

Сайт фестывалю adnak.by (традыцыйна ў новым дызайне і з новымі магчымасцямі) працуе ўжо цяпер. Прыём працаў да ўдзелу ў намінацыях і конкурсах Шостага фестывалю пачнецца 20 красавіка. Дэдлайн прыёму работ прызначаны на 1 чэрвеня. А фінальная частка Фестывалю — урачыстая цырымонія ўзнагароджання пераможцаў з папярэдняй адукацыйнай праграмай — пройдзе 2 ліпеня ў Мінску.

 

Удзел у фэсце, як заўжды, бясплатны, а значыць, ёсць добрая нагода ўжо цяпер пачынаць ці працягваць свой “Годны шлях рэкламіста”.

 

 

Мікалай Левертаў

Фота – Аляксандр Tarantino Ждановіч

Журналісцкае агенцтва «Таранціны і сыны»

 

ВАМ БУДЕТ ИНТЕРЕСНО

Наборы и парфюм. «Мила» назвала популярные подарки у белорусов
Наборы и парфюм. «Мила» назвала популярные подарки у белорусов
Сеть «Мила» составила рейтинг популярных рождестве...
Со скидками до 34%. Белорусы раскупают технику Techno на новогодней акции
Со скидками до 34%. Белорусы раскупают технику Techno на новогодней акции
Популярный премиальный бренд Techno предложил бело...
В милиции рассказали, к чему приводит баловство с пиротехникой
В милиции рассказали, к чему приводит баловство с пиротехникой
С наступлением праздников, происшествия с пиротехн...

Свежие новости

Профилактика хронических неинфекционных заболеваний: простые шаги для сохранения здоровья
Каждый год более 41 миллиона человек в мире умирают от хронических неи...
Какие виды спорта и отдельные упражнения противопоказаны при лишнем весе
Занятия спортом при избыточном весе требуют особого подхода для предот...
Всё в одном всего за 35 рублей – это тарифный план «#ВсёвДом Анлим» от А1
А1 предлагает получить максимум выгоды и комфорта в одном предложении!...
В день выборов в Витебске увеличат выпуск транспортных средств по нескольким маршрутам
26 января 2025 г. в связи с проведением выборов Президента Республики ...
23 января в государственной службе занятости пройдет «Ярмарка вакансий»
23 января в государственной службе занятости пройдет «Ярмарка вакансий...

Самое популярное

Где в Витебске можно выгуливать собак? Список специальных мест для выгула
На территории Витебска определено около 70 территорий, предназначенных...
Что изменилось в Беларуси с нового года
Собрали топ важнейших изменений и законодательных новшеств, которые вс...
Декоративная штукатурка, обои по индивидуальному заказу, рейки — дизайнер о стильных вариантах оформления стен
Многообразие отделочных материалов и вдохновляющих картинок в социальн...
Логопед рассказала, почему мультики вредят речевому развитию ребенка
Многие родители делятся на два лагеря. Одни хотят как можно раньше нач...
Узнали, где в Витебском районе можно будет окунуться на Крещение
В Витебском районе утверждены места для проведения организованных купа...
Почему не получается отрастить волосы: парикмахер назвал распространенные ошибки в уходе
Некоторые девушки, особенно после окрашивания в блонд, жалуются, что н...

ETPVIT.BY - ЭЛЕКТРОННАЯ ТОРГОВАЯ ПЛОЩАДКА

Каталог товаров и услуг
Дом и квартира
Дом и квартира
Строительство и ремонт
Строительство и ремонт
Работа и бизнес
Работа и бизнес
Семья и дети
Семья и дети
Шоппинг
Шоппинг
Торговые центры, рынки1
Торговые центры, рынки
Отдых и развлечение
Отдых и развлечение
Услуги в Витебске
Услуги в Витебске