Куды крочыць рэкламіст?

1
Стартаваў ужо шосты Фестываль беларускамоўнай рэкламы і камунікацыі AD.NAK! — адна з вельмі важных, і ўжо традыцыйных падзеяў у беларускай культурніцкай  і рэкламнай сферах. Сёлета канцэпцыя фэсту — “Годны шлях рэкламіста”. Што гэта мусіць значыць і якімі цікавосткамі будзе адметны сёлетні AD.NAK!, распавялі на прэс-канферэнцыі 16 красавіка ягоныя арганізатары.

 

“Сёння хочацца працытаваць айца Аляксандра Надсана: “Мы не горшыя і не лепшыя за іншыя народы — у нас свая місія”, — кажа кардынатар культурніцкай кампаніі “Будзьма беларусамі!Ніна Шыдлоўская. — Гэтак жа і наш Фестываль — не лепшы і не горшы за іншыя фестывалі і прэміі. Ён мае сваю ўласную місію, якая застаецца нязменнай ужо шэсць гадоў: ператварыць кропкавыя рэкламныя і камунікацыйныя “выскачкі” на тэрыторыю беларускасці ў нармальную штодзённую практыку. Мы спадзяемся, што з часам мова стане нашай паўсядзённасцю, а канцэпцыя  асобнага беларускамоўнага фэсту адпадзе як непатрэбная, і мы будзем адзначаць  людзей не за якасныя работы на мове, а проста за якасную рэкламу. Чаму нас цікавіць рэклама? Яна штохвілінна ўплывае на нашую свядомасць, хочам мы таго ці не. І вельмі ўзрушвае тое, што паводле сацыялагічных даследаванняў адсотак людзей, якія жадаюць бачыць менавіта беларускамоўную рэкламу, расце — ад 37 адсоткаў у 2009 годзе да амаль 60 у 2014-м.

 

Сёлетняя канцэпцыя — “Годны шлях рэкламіста”: мы хочам паказаць, што за якаснымі працамі на беларускай мове стаяць канкрэтныя людзі. Яны ствараюць беларускую рэкламу, замаўляюць яе, так ці інакш спрычыняюцца да яе”.

Tarantino


 Як і летась, генеральным партнёрам фэсту стала кампанія velcom, якая вось ужо не першы год стварае беларускамоўны кантэнт.


“Усе нашыя іміджавыя праекты ствараюцца па-беларуску, — расказвае кіраўнік упраўлення маркетынгу кампаніі velcom Юлія Дайнека. — Такія праекты ствараюцца прыблізна два разы на год, і выкарыстанне мовы дае плён — рэдка можна ўбачыць, як людзі глядзяць і рэпосцяць ролікі камерцыйных кампаній, а нашыя ролікі, зробленыя па-беларуску, рэпосцілі. Год таму мы стварылі мабільнае дастасаванне для перакладаў на мову — цяпер ім карыстаецца больш за 30 тысяч чалавек. Літаральна сёння наша кампанія абвясціла новую стратэгію: нацыянальная самаідэнтычнасць будзе нашай ключавой тэмай”.

 

Сёлета Фестываль AD.NAK! уручыць узнагароды ў некалькіх новых паднамінацыях: прадуктовы дызайн, інтэрактыўныя дастасаванні і г.д. Са спісам намінацый і конкурсаў ужо можна азнаёміцца на сайце adnak.by.

 

“Мы штогод сочым за актуальнымі тэндэнцыямі і сусветнымі трэндамі рэкламнай і камунікацыйнай галіны (узорам для фэсту застаюцца “Канскія львы”), — кажа Сяргей Скараход, кіраўнік праекта Marketing.by, пастаяннага партнёра кампаніі “Будзьма!” у правядзенні фэсту. — Улічваючы іх, мы дапаўняем і абнаўляем намінацыі і конкурсы. Новы сайт Фестывалю сёлета дазваляе канкурсантам максімальна зручна аформіць і падаць работу. Асноўны акцэнт пры падачы работ на сайце зроблены на якасць іх афармлення. Спадзяемся, што сёлетняе новаўвядзенне дазволіць удзельнікам карэктна данесці ідэі сваіх праектаў, а сябрам журы — аб''ектыўна ацаніць працы канкурсантаў. Падчас традыцыйнай адукацыйнай праграмы мы вырашылі выйсці за межы рэкламнай галіны. У гэтым годзе акрамя рэкламістаў спікерамі на адукацыйнай праграме будуць беларускі пісьменнік Віктар Марціновіч, французскі фатограф Жан-Поль Бабано, вядомы рэкламіст Паўліс Сэнюта, наш зямляк Ілля Андрэеў, які цяпер актыўна займаецца рэбрэндынгам “Белавіі”. Разам з удзельнікамі яны паразважаюць пра свет вакол нас, у якім мы ўсе разам мусім ствараць і ісці сваім годным шляхам”. 

Tarantino1
Сёлета да фестывалю ў якасці партнёраў далучыліся таксама ААТ “Піўзавод Аліварыя” і група кампаній АЗС “А-100”.

 

“Аліварыя” — найстарэйшы беларускі бровар, нам больш за 150 гадоў, таму казаць пра беларускі складнік натуральна, — кажа Ала Мачалава, менеджар па карпаратыўных камунікацыях ААТ “Піўзавод Аліварыя”. — Мы вырашылі, што ўсе камунікацыі кампаніі будуць адбывацца па-беларуску, што ўхвалілі нашыя партнёры з Carlsberg Group. Новыя гатункі піва цяпер цалкам афармляюцца па-беларуску (на гэтым, дарэчы, настойвалі ў тым ліку спажыўцы). І беларуская мова добра спрыяе продажам. Але важна звярнуць увагу, што не ўсё дыктуецца і робіцца толькі дзеля камерцыйнай выгады, ёсць і іншая матывацыя”.

 

Што да сеткі АЗС “А-100”, то гэтая кампанія сёлета зрабіла ледзь не ўзорна-паказальны прарыў у папулярызацыі мовы.

 

“Мы прыватны бізнес з больш як дваццацігадовай гісторыяй, — расказвае Ніна Ніканорава, кіраўнік упраўлення маркетынгу групы кампаній “А-100 АЗС”. — Пераход на беларускую мову ў камунікацыях з 1 студзеня — гэта толькі пачатак, да канца года ўсё аздабленне нашых АЗС стане беларускамоўным. З пераходам на беларускую мову да нас далучылася яшчэ модная, сучасная моладзевая аўдыторыя”.

 

Сайт фестывалю adnak.by (традыцыйна ў новым дызайне і з новымі магчымасцямі) працуе ўжо цяпер. Прыём працаў да ўдзелу ў намінацыях і конкурсах Шостага фестывалю пачнецца 20 красавіка. Дэдлайн прыёму работ прызначаны на 1 чэрвеня. А фінальная частка Фестывалю — урачыстая цырымонія ўзнагароджання пераможцаў з папярэдняй адукацыйнай праграмай — пройдзе 2 ліпеня ў Мінску.

 

Удзел у фэсце, як заўжды, бясплатны, а значыць, ёсць добрая нагода ўжо цяпер пачынаць ці працягваць свой “Годны шлях рэкламіста”.

 

 

Мікалай Левертаў

Фота – Аляксандр Tarantino Ждановіч

Журналісцкае агенцтва «Таранціны і сыны»

 

ВАМ БУДЕТ ИНТЕРЕСНО

Как выбрать сайдинг для фасада дома?
Как выбрать сайдинг для фасада дома?
Сайдинг под кирпич не только обеспечивает стильный...
INDOOR-РЕКЛАМА. ВИДЫ, ЭФФЕКТИВНОСТЬ
INDOOR-РЕКЛАМА. ВИДЫ, ЭФФЕКТИВНОСТЬ
Indoor реклама - это классический способ привлечен...
Золотые часы самого богатого пассажира
Золотые часы самого богатого пассажира "Титаника" продали с аукциона
Золотые карманные часы самого богатого пассажира з...

Свежие новости

Заботимся о себе с помощью авто: дилер Минска предлагает жителям Витебска «бэушки» в рассрочку
Проверенный автомобиль с небольшим пробегом, цена до 40 000 рублей и е...
Как защититься от клещей: советы эксперта для безопасного отдыха на природе
Где поджидают свою жертву клещи и каким способом можно удалить присоса...
Дзюдоист из Витебской области стал призером Кубка Европы
В городе Гёйгёль (Азербайджан) прошел Кубок Европы среди юношей и деву...
Время обновляться! HONOR предложил подарки и весенние скидки на смартфоны, планшеты и ноутбуки
Последний месяц весны — самое время обновить парк своих мобильных помо...
Betera получила награды за лучшее мобильное приложение для ставок и клиентский сервис
Компания Betera вновь признана одной из лучших в Беларуси. Бизнес забр...
День Победы в Витебске-2024. Программа праздничных мероприятий
Праздничное шествие и "Майский вальс" - в Витебске состоятся праздничн...

Самое популярное

Поймали ли в Витебске дикое животное – предположительно волка?
На прошлой неделе в интернете распространились слухи о появлении в раз...
Когда в Витебске заработают фонтаны?
В Витебске приближается сезон работы фонтанов....
Витебск охватила строительная суета. Спросили, как горожане относятся к изменениям в городе
Витебск охватила строительная суета: рабочие трудятся не покладая рук,...
Белорусская таможня полностью перейдет на электронный документооборот
Законом №366-З скорректирован закон №129-З "О таможенном регулировании...
История о девочке из Беларуси вошла в топ детских книг в Бразилии
В Бразилии поступила в продажу детская книга "Девочка из Беларуси" поп...
Расписание богослужений в Витебске на Пасху в 2024 году
В Пасхальную ночь с 4 на 5 мая 2024 года архиепископ Витебский и Оршан...

ETPVIT.BY - ЭЛЕКТРОННАЯ ТОРГОВАЯ ПЛОЩАДКА

Каталог товаров и услуг
Дом и квартира
Дом и квартира
Строительство и ремонт
Строительство и ремонт
Работа и бизнес
Работа и бизнес
Семья и дети
Семья и дети
Шоппинг
Шоппинг
Торговые центры, рынки1
Торговые центры, рынки
Отдых и развлечение
Отдых и развлечение
Услуги в Витебске
Услуги в Витебске